ankara baglica veteriner klinigi en tecrubeli klinik

Bağlıca Veteriner Kliniği Blog

küçük dostlarımız için tutkuyla çalışıyoruz

Kediler neden miyavlar? Yavru kedilerden yetişkin kedilere doğru gidildikçe nedenler değişir. Mesela yavru kediler söz konusu olduğunda, genellikle açlık veya korkma gibi duygulardan dolayı miyavlarlar. Ancak kediler yaşlandıkça, birbirleriyle iletişim kurmak için tıslama ve hırlama gibi diğer sesleri kullanırlar. Yetişkin veya yavru kediler miyavlamayı genel olarak, insanlarla iletişim kurmak için kullanırlar.

Elbette miyavlama miktarı cinse ve hatta kediye göre değişiklik gösterir. Oryantal ırklar, özellikle Siyam kedileri, harika "konuşmacılar" olarak bilinir. Bu nedenle miyavlamayı sevmeyen herkes muhtemelen bu ırklardan uzak durmaktadır.

Ve bazı kediler sadece kendi seslerini duymaktan hoşlanırken, diğerleri sahipleriyle sohbet etmek istiyor gibi bir izlenim vermektedir. Kediniz istediğinizden biraz daha fazla konuşuyorsa, önce sebebini bulmaya çalışın. Sebebini öğrendikten sonra, kedinizin daha az miyavlaması için çalışabilirsiniz.

Kedim Neden Çok Miyavlıyor?

Kediler, ciddi bir sebebi olanından dikkat arayanına kadar birçok nedenden dolayı miyavlar.

Miyavlama Nedenleri:

Kediniz hasta mı? İlk adım, Bağlıca Veteriner Kliğindeki veterineriniz tarafından kapsamlı bir kontroldür. Bazı hastalıklar, bir kedinin açlık, susuzluk veya ağrı hissetmesine neden olabilir ve bunların hepsi aşırı miyavlamaya neden olabilir. Mesela kediniz aşırı aktif tiroid veya böbrek hastalığı geliştirebilir, bunların her ikisi de aşırı miyavlamalara neden olabilir.

Sizin dikkatinizi mi çekmek istiyor? Bazı insanların düşündüğünün aksine, kediler yalnız kalmayı pek sevmezler. Kediler genellikle oyun başlatmak, sevilmek veya onlarla konuşmanızı sağlamak için miyavlar. Dikkat isteyen miyavlardan rahatsızlık duyuyorsanız ve bu miyavları azaltmak istiyorsanız, bu durum gerçekleştiğinde kedinize yanıt vermeyi bırakın. Onlara sadece sessiz olduklarında dikkatinizi verin ve o anlarda ilgilenin. Tekrar miyavlamaya başlarlarsa, ilgisiz kalın veya uzaklaşın. Bu şekilde gerekesiz miyavlamalarını azaltabilirsiniz. Ancak kesinlikle evcil hayvanınızı görmezden gelmeyin. Her gün onlarla kaliteli zaman geçirin, onlarla oynayın, tımar edin ve onlarla konuşun. Unutmayın ki ilgilenildiği ve oyun oynandığı için yorulmuş bir evcil hayvan daha sessiz bir evcil hayvandır.

Küçük dostunuz aç mı? Bazı kediler, bir şeyler yemek umuduyla mutfağa her girdiğinde miyavlar. Ve birçok kedi, beslenme zamanlarına yaklaştığında çok sesli hale gelir. Sorununuz buysa, kedinizi ağladığında beslemeyin. Yiyecek vermek için sessizleşene kadar bekleyin ve miyavlarken onlara ödül maması vermeyin. Bu işe yaramazsa, belirli zamanlarda açılan otomatik bir besleyici edinin. İşte şimdi kedicik besleyicide miyavlayacak, sizin karşınızda değil.

Yoksa sizi mi selamlıyor? Pek çok kedi, insanlar eve geldiğinde ya da evde onlarla yeni tanıştıklarında bile miyavlar. Bu, kırılması zor bir alışkanlıktır, ancak bu durumda kedinize, sizi gördüğünde sevindiğini söyleyen bir kedicik olarak bakın.

Acaba yalnızlık mı çekiyor? Evcil hayvanınız günün çok fazla bir dilimini yalnız geçiriyorsa, buda onun fazlaca miyavlamasına neden olacaktır. Onlara bir kedi evi alın ve oyun oynaması için erişebileceği alanlara farklı oyuncaklar bırakın.

Kediniz stresli mi? Stres yaşayan kediler genellikle daha sesli hale gelir. Evinize yeni bir bebek veya evcil hayvan dahil olduğunda, başka bir eve taşınma veya evde bir değişiklik olduğunda, sevdiği birini kaybetmesi durumunda, kediniz bir konuşmacıya dönüşebilir. Evcil hayvanınızı neyin strese soktuğunu keşfetmeye çalışın ve değişime uyum sağlamasına yardımcı olun.

Yaşlılık emareleri mi? Kediler, tıpkı insanlar gibi, yaşlandıkça bir tür zihinsel karışıklık veya bilişsel işlev bozukluğu yaşayabilir. Yönlerini şaşırırlar ve özellikle geceleri, görünürde bir sebep olmaksızın ağlarlar. Bir gece lambası bazen kedinizin gece oryantasyonunu kaybettiğinde yardımcı olabilir ve Bağlıca Veteriner Kliniği hekiminiz genellikle bu semptomlara yardımcı olan ilaçları reçete edebilir.

Üreme döneminde mi? Kediniz kısırlaştırılmamışsa, çok daha fazla gürültü duyacaksınız. Kediler belli bir dönemde, bir dişinin kokusunu aldıklarında miyavlamaya başlarlar. Evcil hayvanınızın Bağlıca Veteriner Kliniği tecrübesiyle kısırlaştırılma operasyonundan geçirilmesi bu rahatsızlığı önleyecektir.

Ne Yapmamalıyım?

Sorun olmadığından emin değilseniz kedinizin miyavlamalarını görmezden gelmeyin. Miyavlamayı ödüllendirmek istemeseniz de, bazen kediler iyi bir nedenle miyavlarlar. Mesela bir odaya hapsolmuşlardır, su kabları boştur, mama kapları boştur. Güvenle görmezden gelebileceğiniz bir şey mi yoksa hemen düzeltilmesi gereken bir sorun mu olduğunu belirlemek için miyavladıkları zaman onları mutlaka kontrol edin.

Bir kediyi miyavladığı için cezalandırmayın. Kedilere vurmak, bağırmak ve su püskürtmek, uzun vadede miyavlayan bir kediyi susturmak için nadiren işe yarar, ancak tüm bu eylemler kedinizin size güvenmemesine ve hatta sizden hoşlanmamasına neden olur. Bu meseleyi küçük çocuklara anlatmak baya bir uğraş istemektedir. Çocuklar kedinizin bazı hareketlerini oyun zannedip ona vurarak oyun oynamaya çalışabilirler. Bu konuya özellikle dikkat etmeniz gerekebilir.

Asla pes etmeyin. Kediniz miyavlayarak istediğini elde etmeye alıştıysa, siz onu miyavlamayı söndürme programına tabi tuttuğunuzda daha fazla ve daha yüksek sesle miyavlayacaktır. Başka bir deyişle, muhtemelen iyileşmeden önce daha da kötüleşecektir. Sessiz davranışını ödüllendirmeye ve miyavlamayı görmezden gelmeye devam edin, sonunda bu düşüncenizi anlayacaktır.